Urăsc lecțiile. Mai mult decât urã, cred lecțiile îmi dau o neliniște, o stare de anxietate.

Câteodată am și coșmaruri: fac matematică cu Ruxi, nu pot folosi calculatorul, încurc în explicații, nu am răbdare și de aici începe se strice relația noastră, de mamãfiicã.

Da, când eram copil și stăteam cu mama fac lectii, până seară târziu și nu de puține ori la lumina lumânării, juram  în sinea mea, eu nu o mi chinuiesc copilul cu lecții. îl voi lasă se joace cât vrea el și dacă mai este timp, după joacă și de lecții bine, dacă nu, iar bine.

Însă eu nu voi fi o mama care își “tortureze” copilul cu lecții.

Ei bine, am ajuns la vârsta în care trebuie mi încalc jurământul.

După o abordare relaxată, pe care am avut-o cu școală până acum, dar care nu a dus la niciun rezultat bun, doar la delăsarea totală a Ruxandrei, iată trebuie abordez altă strategie.

Va întrebați de ce?

Păi de la anu’ Ruxandra va fi în clasa a-V-a deci vom avea parte de note adevărate și profesori.

Adio invatoare drăguță înarmată cu răbdare, carearuncăîn stânga și în dreapta cu FB și B, cu inimioare și smile-uri

Vom trece la lucruri serioase, materie multă și note. Da, cred notele sperie cel mai tare.

Știu în teorie nu contează nota ci psihicul copilului, dar poate copilul aibă un psihic bun cu 5 la matematică?

Cu totii am trecut prin școală și știm cu toții nu era ușor iei o notă mică, chiar dacă acasă nu te certa nimeni.

Te certa la școală, ba mai mult colegii aveau grijă te eticheteze ca “prost la matematică”, nu e așa?

Păi și cum faci cu psihicul? Cum face copilul față unui atac verbal venit poate chiar de la prietena cea mai bună sau de la gașca

fetelor populare, care învață super bine?

Dar cum faci tu ca mamã  fii calmă și relaxată când copilul vine cu note mici de la școală și nu are chef de lecții?

Păi va zic eu cum fac. Stau cu ea și fac lecții.

Exact ce am zis nu o fac niciodată.

Ba mai mult o ascult, o controlez și cu zâmbetul pe buze, încerc găsesc motive haioase și bine argumentate, de ce e bine înveți și încerci ai note mari.

Știm foarte bine atitudinea noastră, a părinților vis a vis de determinarea realizărilor academice ale copiilor, este foarte importantă.

Nu este ok trimitem mesaje celor mici de genul “nu îmi place matematica saucolega mea din generală, tocilară, a ajuns foarte rău” sau “nu te ajută școala asta la nimic “.

Dacă aceste afirmații ajung la copiii noștri le vor afecta succesul.

A și apropo eu am adorat matematică. 🙂

Alte materii mi-au dat de furcă

Vreau ca Ruxandrei îi placă școala, își respecte și și asculte profesorii, vreau știe poate vorbi neîntrebată dacă are ceva de spus, dar cu respect și cuvinte atent alese cât  nu jignească pe nimeni.

Este foarte importantă relația copil-profesor, căci de această relație depinde dacă copilul va iubi acea materie sau nu.

Deci nu trebuie audă încă povești de genul “ nu o suportam pe profa de chimie “ sau “ ce tare era când chiuleam de la română”.

Cred nu e bine încă știe ce cool era mama ei când se certa cu profesorii și nici cât de populară eram pentru îmbrăcăm“altfel”, Madonna gen, căci în acest moment cred e bine aibă o relație de prietenie cu școala și cu cât mai multe materii.

Așa o fac lecții, o iau apărarea profesorilor și o susțin sus și tare școala este foarte importantă iar fii tocilară este noul trend.

De ce? Pai simplu, vreau Ruxandra și facă propria părere despre școală, despre viața de școlar.

Nu vreau -i transmit propriile mele sentimente și neajunsuri.

Eu poate nu învățăm la istorie, dar ea poate va iubi această materie sau se va simții confortabil o studieze și o aprofundeze.

Datoria  mea este -i prezint școala ca o alternativă prin care Ruxi poate ajunge fie adultul care vrea fie. Căci fără a trece prin școală nu poți îmbrățișa meseria pe care ți-o dorești, indiferent ce vrei fii când vei fi mare.

Write A Comment