Întotdeauna am fost fascinată de liniștea pe care o au spaniolii, italienii și grecii.

Probabil că mai sunt și alte popoare așa, dar eu încă nu le-am găsit.

În Grecia merg an de an, doar că în locuri diferite, în Italia fusesem acum 2 ani, chiar înainte de Pandemie, așa că era cazul să revin în frumoasa Spanie.

Mai fusesem acum 14 ani, tot în Calalonia, mai precis Barcelona și Costa Brava și mi-a placut foarte mult.

De fapt până să descopăr Londra, Barcelona era pe primul loc în topul orașelor vizitate de mine.

Menționez că acum este pe locul doi, așa că mi-am dorit să merg în această frumoasă locație cu Cristi și Ruxandra, mai ales că ei nu vizitaseră Spania până acum.

Pentru că al meu Cristi este managerul agenției de turism Globe365, l-am lăsat pe el să se ocupe de vacanța noastră și foarte bine am făcut.

Voiam să vizitez Barcelona, însă a venit de la el propunerea de a merge și în Tarragona.

Așa că ne-am împărțit săptămâna în doua, 3 zile pentru Barcelona și 3 pentru Tarragona.

În Barcelona am stat într-un apartament la 30 de minute de celebra “La Rambla”, deci nu prea am folosit mijloacele de transport în comun decât o singură dată, când eram prea obosiți, așa că am luat metroul trei stații.

În rest am mers pe jos.

În prima zi ne-am plimbat pe străzi, fără să vizităm ceva anume. Am văzut doar din exterior Sagrada Familia, La Rambla, Barceloneta și Park Guell.

Pe La Rambla am luat primul mic dejun din Barcelona, acest bulevard celebru din lume, aș putea spune.

La Rambla începe din Plaza Catalunya și se termină la momunentul lui Columb din portul Vell.

Este o stradă plină de viață cu artiști stradali și  tarabe cu suveniruri.

Ai și băncuțe pe care să stai doar ca să privești acest spectacol al oamenilor.

Plaja Barceloneta este o plajă cu un peisaj superb, plajă și munte în același loc.

Ne-am bucurat doar de un aperol spritz și o plimbare prin zonă, nu am făcut plajă și nici n-am încercat vreun sport de apă.

Finalul primei zile ne-a prins în Parcul Guell, considerat unul dintre cele mai artistice opere ale lui Gaudi.

Am prins un apus senzațional acolo sus pe dealul Carmel, la o înălțime de 900 de m.

Am mers în prima zi 15 km și sincer a doua zi am simțit o ușoară febră musculară în zona gambelor, dar asta nu a însemnat că nu am continuat să vizităm.

De data asta ne-am făcut curaj ca să vizităm și muzee. Zic curaj, pentru că la fiecare am prins cozi de 30-45 de minute, la care trebuia să stai în căldură si nu de puține ori cu masca pe față, dar a meritat fiecare minut de așteptare.

Am văzut Sagrada Familia, care m-a impresionat la fel ca prima dată. Nu știu și nu pot să descriu această frumusețe care se pare că abia în 2026 va fi gata.

Am mai vizitat Muzeul Picasso, cel mai renumit muzeu din Barcelona, Poble Espanyol, un sat de prezentare a diferitelor stiluri regionale din Spania, practic poți vedea toată Spania într-un sat.

Apoi Muzeu Ciocolatei și Muzeul Iluziilor din Barcelona, loc unde ne-am super distrat și am făcut o grămada de poze.

O zi ne-am rezervat-o pentru Mănăstirea Montserrat și Il Ponte del Diavolo, doua locații cu peisaje superbe și o să las pozele să vorbească.

Apoi ne-am mutat în Tarragona.

Spania, în mod oficial Regatul Spaniei, este o țară în care simt că aș putea trăi foarte bine, iar Tarragona este clar de acum, unul dintre orașele mele preferate.

Pe lângă un peisaj exotic natural, colorat și însuflețit, Tarragona poartă cu mândrie vestigiile antice care dezvăluie trecutul glorios al Spaniei.

Ne-am plimbat nestingheriți pe străduțele înguste ale cetății, am vizitat și ne-am bucurat o zi și de Marea Mediterană, pe plaja  Savinosa.

Din punct de vedere turistic, nu sunt multe locuri pe care le poți vizita, monumente şi atracţii turistice concentrate într-o astfel de zonă mica ca Tarragona.

Cele mai notabile repere şi atracţii turistice sunt Amfiteatrul Roman , Catedrala din Tarragona și Muzeul de Artă Modernă.

Cam asta a fost aventura noastră în cele 7 zile de Spania.

Poze, video-uri găsiți și pe Instagram, facebook și TiKTok, așa cât să vă facă poftă să vizitați aceste locuri.