Dupa ce am implinit 30 de ani, mi-am dat seama ca este cazul ca sa fiu mai atenta cu alimentatia si ca poate ar trebui sa incep sa iau vitamine.

Iata ce am descoperit in cautarile mele.

Ce vitamine ar cam trebui sa luam noi femeile?

Azi voi scrie amanuntit despre 3 dintre cele mai importante vitamine care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra zilnica.

1. VITAMINA D3

Corpul are nevoie de vitamina D3 pentru:

-optimizarea sanatatii osoase

-sanatatea celulelor – sustine lupta impotriva radicalilor liberi

(sanatatea organelor – inima, ficat, rinichi

-sanatate musculara – forta si rezistenta

-un sistem imunitar sanatos – lupta cu si impotriva bolilor

-mentinerea sanatatii creierului – acuitate mentala, memorie, lupta si ajuta in caz de depresie si modificarea starilor de spirit.

Vitamina D3 lupta si ajuta la preintampinarea mai multor boli, atat la copii cat si la adulti. Iata cateva cazuri in care vitamina D3 previne sau reduce simptomele unor afectiuni:

– Reduce riscul de diabet zaharat

– Osteomalacie (rahitism la adulti)

– Previne osteoporoza

– Previne preeclampsia

– Ajuta la lupta impotriva cancerului

– Mentine sanatatea mentala

– Imbunatateste sistemul imunitar

– Scade probabilitatile unei persoane de a dezvolta boala Alzheimer

– Reduce simptomele de astm bronsic

2. MAGNEZIU

O lipsa de magneziu in organism poate sa duca la boli de inima, hipertensiune, diabet si osteoporoza. Inimile ce au deficiente de magneziu bat neregulat, arterele se ingroasa, se formeaza cheaguri de sange, creste tensiunea arteriala, insulina creste mai greu, iar zaharul din sange creste, oasele isi pierd din putere. Multi oameni care au o lipsa de magneziu in organism sufera de tot felul de dureri, cum ar fi migrenele sau crampele musculare, si inrautatesc problema consumand mult calciu – care de, fapt, scoate magneziul din celule.

Doza zilnica recomandata de magneziu este de 320 de grame pentru femei si 400 de grame pentru barbati.

Iata zece proprietati esentiale ale magneziului:

1. Aritmie cardiaca. Deficienta de magneziu predispune oamenii la aritmii cardiace grave, chiar fatale.

2. Artere blocate. O cantitate mare de magneziu in sange iti scade sansele de a suferi boli ischemice de inima (artere blocate sau ingrosate) cu o treime. Alte studii au aratat ca lipsa de magneziu grabeste ingrosarea arterelor.

3. Hipertensiune. Cu cat ai mai mult magneziu in corp, cu atat vei avea mai mari sanse sa ai tensiunea scazute, vase de sange elastice si o inima de dimensiuni normale. Anumite suplimente cu magneziu pot ajuta la reglarea tensiunii.

4. Diabet. 80% din diabetici au cantitati mici de magneziu in organism. Studiile au sugerat ca un nivel scazut de magneziu iti mareste riscul de a suferi de diabet de tipul doi. Suplimentele cu magneziu pot imbunatati activitatea insulinei si scadea riscul de diabet si de complicatii. Unii specialisti recomanda diabeticilor sa ia 400 de miligrame de magneziu zilnic.

5. Oase puternice. Magneziul este la fel de vital precum calciul in prevenirea osteoporozei. E esential pentru un metabolism bun al oaselor.

6. Migrene. Jumatate dintre cei ce sufera de migrene sufera si de lipsa de magneziu, iar marirea cantitatii de magneziu poate scadea durata, intensitatea si frecventa migrenelor.

7. Un somn mai linistit. Multe studii au aratat ca lipsa de magneziu poate disturba activitatea electrica din creier, cauzand un somn agitat, cu treziri dese in timpul noptii.

8. O sarcina mai sigura. Un studiu realizat pe 10.000 de femei din 33 de tari a confirmat ca luarea de suplimente cu magneziu in timpul sarcinii scade riscul avortului spontan cu 50%.

9. Mai putina durere. Daca ai crampe musculare, poti lua intre 100 si 400 mg magneziu zilnic, pentru a scapa de durere.

10. Alte beneficii. Ingerarea de magneziu poate contraataca riscurile de atac de cord si de accident vascular care vin odata cu terapiile cu hormoni. De asemenea, magneziul lupta impotriva ejacularii precoce sau a simptomelor pre-menstruale.

Sursa: www.gustos.ro

4. OMEGA-3

Acizii grasi Omega sunt celebri pentru rolul benefic asupra sanatatii. Iata, detaliat care sunt problemele pe care acesti acizi le pot atenua sau le pot chiar preveni, echilibrand organismul acolo unde este nevoie.

Acizii grasi Omega-3 sunt considerati acizi grasi esentiali, adica avem nevoie de ei pentru ca organismul nostru sa functioneze normal. De exemplu, acizi grasi Omega-3 au un rol important in reducerea inflamatiilor in organism, cu precadere la nivelul vaselor de sange si incheieturilor.

1. Au grija de sanatatea vaselor de sange. Potrivit studiilor, acizii grasi Omega-3 reduc riscul de boli cardiovasculare. Acest lucru se explica prin faptul ca ajuta la reducera nivelului de trigliceride din sange si sunt implicati in reducerea aritmiilor. De aceea, persoanele care iau suplimente alimentare cu Omega-3 au un risc mai mic de boli cardio-vasculare.

2. Ajuta dezoltarea fatului. In cazul femeilor insarcinate, acizii EPA si DHA au efecte protectoare si ajuta la dezvoltarea armonioasa a embrionului. Mai exact, sulplimentele cu acizi grasi Omega-3, administrate in timpul sarcinii ajuta la dezvoltarea neurologica a fatului si de asemenea, ajuta vederea bebelusilor. Pentru unii medici specialisti, suplimentele cu Omega-3 in sarcina sunt la fel de importante precum sunt suplimentele cu acid folic, care previn defectele de tub neural.

3. Lubrifiaza articulatiile si reduc durerea. Mai multe studii au demonstrat ca suplimentele alimentare cu acizi grasi Omega reduc in mod semnificativ durerile resimtite la nivelul articulatiilor. Mai mult, persoanele care le folosesc raporteaza si o imbunatire a mobilitatii articulare. Aceste efecte pozitive se datoreaza efectului antiinflamator produs de Omega-3 in organism.

4. Alunga depresia. Cercetatorii au descoperit ca nivelurile ridicate de Omega-3 scad din intensitatea si din manifestarile depresiei. Efectul pozitiv se explica prin faptul ca acizii grasi Omega contribuie la echilibrarea neurologica. Din acest motiv, o dieta saraca in acizi grasi determina disfunctii la nivelul functionarii receptorilor cerebrali, de aceea se poate ajunge la tulburari afective si de personalitate. Beneficiile nu sunt doar in cazul persoanelor cu depresie, ci si in cazul celor care sufera de sindrom bipolar sau de alte tulburari de personalitate.

5. Protejeaza creierul de degradare. In cazul copiilor, acizii grasi Omega ajuta la dezvoltarea functiilor cerebrale si au efect pozitiv in reducerea simptomelor asociate cu ADHD-ul si autismul. In cazul adultilor, acizii grasi Omega au efect protector asupra creierului si reduc riscul de dementa asociat cu bolile neurodegenerative.

Sursa: www.sfatulmedicului.ro

3 Comments

    • Ioana Ginghina Reply

      Nu stiu ce sa-ti zic! Eu sincer incerc sa-mi iau vitaminele in alimentatie, mai ales ca acum gasim de toate in piata! Toamna e bine sa mai luam vitamine!

  1. Georgiana Reply

    Ce parere aveti despre spirulina? A-ti incercat- o vreodata ? Am inteles ca se poate administra inca de la varste foarte fragede pana la batranete.

    Va multumesc frumos si mult succes in continuare.

Write A Comment