Salut,
Sunt Ioana Ginghină profa de actorie de la Școala de actorie MiniArtShow by Ioana Ginghina, grupa de miercuri.😀
Niciodată nu ți-am scris despre modul meu de predare și acum când lucrez la o nouă programă, la o nouă abordare a cursurilor de actorie, mă gândeam că ar fi o super idee să-ți împărtășesc din munca mea.
Tehnica improvizației este una dintre tehnicile pe care le folosesc cel mai mult, la cursurile de actorie. Cred că știi cât de mult îi ajută această abordare pe elevii mei, în viața de zi cu zi, mai ales acum când socializarea, joaca reală și interacțiunea cu “vorbele” are foarte mult de suferit.
De principiu, le dau o temă, un proverb și îi pun să creioneze o scenă.
Elevii mei se blochează fixându-se pe un singur lucru dintr-o scenă și scena nu merge nicăieri.
Se întâmplă destul de des acest lucru când lucrezi cu începători în improvizație.
Atunci este momentul când le reamintesc copiilor că toate poveștile bune au un conflict și că acesta devine din ce în ce mai intens înainte de punctul culminant.
Astfel că a trebuit să inventez o activitate, un joc care să-i determine să se gândească la intensificarea conflictelor.
Acest joc este extraordinar și pentru compunerea unei povești, povestiri…etc
1. Împarte clasa în grupuri de 2 sau 3 și pune grupurile să stea pe o parte a scenei ( locul pe care îl numiți scenă)
2. Strigați un conflict.
3. Scopul este de a vă face grupul să traverseze camera, cât mai repede posibil, cu o poveste care intensifică conflictul.
4. Pot face un pas înainte de fiecare dată când vin cu ceva care înrăutățește problema.
5. Povestea trebuie să aibă sens ca și cum ar fi o scenă independentă.
6. Fiecare grup lucrează pe propria poveste.
7. Permiteți fiecărui grup să împărtășească primul pas cu întreaga clasă. (Corectați orice grup care nu pare să înțeleagă ce înseamnă a-și intensifica conflictul.)
8. Dați instrucțiunea că, în acest moment, fiecare grup poate continua să facă un pas înainte pentru fiecare scenariu care își înrăutățește problema.
9. Nu ar trebui să dezbată idei. Dacă cineva sugerează o idee viabilă, ar trebui să se continue cu „da și” să o facă. Amintiți-vă că scopul este să treceți rapid prin cameră.
10. Toate ideile trebuie să aibă sens. Profesorul este judecătorul suprem al ideilor care au sens.
11. Când primul grup ajunge la celălalt capăt al camerei, spuneți tuturor să înghețe.
12. Grupul respectiv împărtășește fiecare pas făcut pentru a-și agrava conflictul.
13. Dacă povestea are sens acel grup este câștigătorul.
Discutăm la final fiecare pas al conflictului. În improvizație nu avem luxul de a discuta în timpul exercițiului ci abia la final.
Prima idee aruncată rămâne acolo si se va merge pe ea.
E o idee pe care o puteți juca și in familie. Sper sa vă placă.
La grupa mea de miercuri de la ora 18:00 încă mai sunt locuri și dacă vrei să afli mai multe detalii, poți să ne contactezi la numărul 0749419999 sau la adresa de mail miniartshow@gmail.com