La noi este groaznică.

Nu știu cum sunt vacanțele voastre, însă noi suntem super leneși.

Ne trezim în jur de ora 9:00, mâncăm când vrem micul dejun, căci nu ne grăbește nimeni.

Prânzul îl mâncăm sau nu, căci dacă suntem prea ocupați cu joaca sau cititul, îmbinăm prânzul cu cina și ne mai luăm de grija :“noi ce mâncăm la prânz”. 🙂

Ne place să uităm de noi pe youtube sau Netflix, chiar am făcut pasiune pentru serialul “Gilmore Girls” și uite așa nici nu am observant când a trecut vara.

Hey, stați, că nu a fost așa toată vacanța, am fost și în Deltă, la Sibiu, Ruxi a mai stat și pe la bunici.

Ne-am jucat afară, am citit, am făcut puzzle-uri și lego, am fost la Divertyland și diverse alte piscine, dar toate aceste activități au fost pe vacanță mood, așa că nimic pe energie și program, ci totul pe lene și distracție.

Dar de luni,10 septembrie, toată viața noastră s-a schimbat, am început chiar din prima zi cu grabă, căci eram traumatizați de un posibil trafic, care să ne facă să întârziem.

La ora 6:00, tezirea, la 6:30 mâncam deja micul dejun, la 6:45 ne căutam disperați încălțările ca la 7:00 să ieșim pe ușa.

Ok, ok, greu, însa după prima săptămâna mi-am dat seama că trebuie să ținem cont de niște lucruri foarte importante:

1. Copiii sunt copii

Și orice am face, nu putem trece peste asta.
Da, este ea stresantă, prima săptămâna pentru noi, dar pentru ei este și mai greu.
Este obositor și dacă nu aveți grijă să-i luați încet și cu răbdare, riscați să-i “pierdeți” până miercuri seară.
Așa că înarmați-vă cu răbdare și îmbrățișări calde și iubitoare căci la așa avalanșă de informații și emoții noi, acești copii ating un nivel foarte ridicat de stres și doar tu, părinte poți să-i mai liniștești puțin.

2. Încercați să fiți fermi și pe poziție, seara, înainte de culcare, ca să nu depășiți ora prestabilită.

La noi această ora este 9:00. Așa că, încă de la ora 7:00, am grijă să verific dacă ghiozdanul este făcut, dacă hainele, pentru a două zi, sunt pregătite, dacă dușul și spălatul pe dinți este și el gata . Abia după toate acestea , Ruxi mai are voie la TV.

3. Revenirea la mese regulate

Da, este și asta foarte important. Ca acești copii să facă față oboselii, stresului și efortului intelectual, au nevoie de hrană sănătoasă.
Nu mai merge cu o pizza de la congelator sau “ia și tu ce găsești în frigider”.
Mesele trebuie date regulat, să fie sănătoase și cât mai preparate în casă.
Să nu uităm că și mâncarea la pachet este foarte importantă. Deci nu neglijați acest aspect.
Aprovizionați-vă cu tot ce aveți nevoie, pentru ca pachețelul de școală să fie zilnic diferit, atrăgător și sănătos.

4. Programul săptămânii scris și afișat

Chiar ajută, ca programul copilului pe întreaga săptămâna să fie scris undeva cât să poată fi văzut de toți membrii familiei.
Este foarte important acest lucru, măcar până se obișnuiește creierul nostru cu rutina, să știm exact care sunt activitățile pe zile, pe întreagă săptămâna.

5. Păstrați câteva activități pe care le făceați în vara, pentru weekend

E greu să treci atât de abrupt de la 3 luni de vacanță, de libertate , la un program atât de fix și …auster.
De aceea, va recomand, dacă e vineri, păi să stăm până târziu să ne uităm la un film, căci sâmbătă e iar vacantaaaa…
Da știu, stricăm programul de somn, dar face bine la psihicul copiilor, așa că hai să mai încălcăm regulile dacă sunt pentru fericirea celor mici.

6. Voi părinți animtiti-va că sunteți pe modul de supraviețuire

Nu cereți mai mult de la voi și…e absolut normal să greșiți.
Eu mi-am luat niște magneziu de la farmacie și câteva somnifere pe baza de plante, pentru a-mi regla somnul și stresul acestui sezon.
Nu încercați acum nimic nou, căci sunteți deja supra solicitați cu această schimbare, așa că lăsăți pentru octombrie alte planuri de dezvoltare personală. Acum încercăm să supraviețuim !
A început școala!

Write A Comment